torsdag 13 juni 2013

RUL...



Igår va vi på rutin-ultraljud o fick se vårt lilla pyre! ♥
Barnmorskan tittade över den lille från huvud till tå o vi såg tydligt det lilla hjärtat slå!

Efter besöket på lasarettet åkte vi för att kika litegrann på barnvagn!
Vet ju inte vad vi vill ha o så är det ju många veckors leveranstid så lika bra att börja spana!
Det enda jag klurat ut är att jag vill ha en vagn med svängbara framhjul eftersom jag lätt får så onda handleder!
Och jag tror bannemig vi redan bestämt oss!
Men vi väntar några veckor till med beställningen! =)

Sist men inte minst storhandlade vi innan vi styrde hemåt igen...!
Så jag va lagom trött när jag plockat upp alla kassarna!

Idag regnar det här, så det får bli städ o fixande inne!
Ha en bra dag!


Kram Liza

14 kommentarer:

Familjen R sa...

Hej!
åhh va kul med en liten bebis, och det där UL är ju magiskt. Att få se bebisen "på riktigt" gör ju en helt tårögd. Minns mina 2 UL och det är nästan bästa dagen på hela graviditeten.
Grattis till kulan och hoppas du får må bra och hittar en vagn som ni blir nöjda med!
H/Malin

ELLINOR sa...

Mysigt med ultraljud, visst är det en magisk känsla!

Kram Ellinor

Unknown sa...

Såå spännande att gå på första ultraljudet. Och vad roligt med letande av vagn. Jag bara älskar vagnar och har haft många olika. Gubben min blev nästan tokig på mig och mina vagnbyten ;). Hoppas jag en dag får följa med och köpa vagn till kommande barnbarn.
Ha de så bra , kram Ing-Britt

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt.
Jag kan verkligen rekommendera en vagn med svängbara framhjul, det är hur toppen som helst. Vi har Emmaljunga cerox 360 (heter något annat nu) och den är guld. Vi har provat flera men inget går upp mot svängbara hjul, man får ju inte göra annat än att trycka ner handtaget och svänga annars. Nej, där gör ni ett bra köp. Vi kan vända hela vårt handtag (tror det inte går på de nya nu) och då får man de små bak, bra på vintern vid mycket snö. Men det går lika bra att låsa de små fram också.

Ska bli kul att se vilken ni väljer.

Kram Teres

Rosor och ruiner sa...

Det är verkligen något speciellt med det första ulraljudet, när man ser de där lilla hjärtat picka, och man inser att det faktiskt är någon liten filur där inne =) Nu är min filur 14 år men jag minns det som det vore igår...=)

Frederica sa...

Åh underbart!
Visst är det häftigt att det går att se så mycket på ett ultraljud? Hjärta, ryggrad, nästipp och allt möjligt :) Fast att de är så pass små..

Känner du sparkar än? :)

Kramar

Vita huset 28 sa...

Åhh va härligt o få se pyret. Kommer ihåg känslan själv jag hade. Stooort va de!

Kul o kolla vagn, jag va tidig med de jag också fast jag köpte på blocket.

Kram Camilla

FruNeroLindström sa...

Åhhh så mysigt.
Vi har ju haft en Emmaljunga citycross till dottern. Robust och perfekt för oss som går mycket i skogen.
Syskonvagnen nu har svängbara framhjul men de går låsa. Så ska bli spännande att se vad jag tycker om det i höst eller om det blir byte sen till våren.

Men vagnar kan verkligen vara en djungel.
Min syster beställde deras vagn ganska tidigt (hon ska ha sista okt) när leksakslagret här i vetlanda hade 25% vecka. Håll ögonen lite öppna så kan ni ju ha tur att antingen kunna beställa på kampanjvecka eller babykväll.
Vi beställde vår på en babykväll babyprffset brukar ha och "sparade" då över 2000:-.

Ha en riktigt mysig Fredag, Kramar

Trivsamma förändringar sa...

Så fantastiskt det är när man verkligen kan se det lilla livet där inne! <3

Kram Maria

Zinkhjärtat ♥ sa...

Oj så roligt!! Stort Grattis ♥
Har inte varit så aktiv med bloggen på länge så jag har missat den stora nyheten:)
Ha det bäst och ta hand om er!
Stor Kram Annelie ♥

Unknown sa...

GRATTIS till den lill* i magen! Så fantastiskt det är att det kan växa någon där inne. Magiskt...
Att få se den där plutten på ul är ju så underbart. Nervöst men så härligt när man ser att allt ser bra ut.
Ta hand om dig...
Kram
//bara anna
annacecar.blogspot.com

Therese sa...

Åhhhh visst är det mysigt och underbart att se "livet" på det där sättet?! Både jag och Magnus var helt tagna vid vårt första ul... Hoppas solen skiner och att du njuter av helgen <3 Massa kramar

Lina & Mia sa...

Ska på ultraljud på torsdag :) det är så skönt att få se hur plutten där inne mår! Måste oxå köpa vagn, köpte en billig till nr1 och den är lite väl utsliten efter två barn, tycker att det är en riktig djungel. Vill gärna ha en riktig liggdel och stora hjul så man kommer fram över allt, och dom vagnarna är antingen dyra, eller så är det billigare varianter som kanske inte håller så bra! Mvh Lina

Anna Wahlstam sa...

Ååå, va mysigt!!!
Tog ni reda på om det är en pojke eller flicka med?
Hoppas helgen varit riktigt fin!! Nu ska jag göra mig klar då min syster snart hämtar mig och vi ska stå på loppis!!:)
Kram Anna