måndag 22 juli 2013

"Småttingarna"...




Nu har mina "små" kycklingar äntligen fått komma ut!
Har inte vågat släppa dom lösa förut eftersom dom lätt blir ett byte för rovfåglarna men nu när det är så varmt tyckte jag synd om dom... nu är dom ju faktiskt tonåringar o ganska så stora ändå!

Än så länge håller dom sig ganska nära hönshus-dörren men rundorna blir vidare för varje dag!
Den fjärde o mörkaste kycklingen står vid dörren på korten..

Ja ni ser ju hur gräset ser ut, riktigt torrt här hemma!
Nähä nu blir det strax sängen, riktigt trött ikväll!

Kram Liza

3 kommentarer:

blockethuset sa...

Så fina...min dotter har också skaffat höns nu.."Små små ägg av kärlek" har jag skrivit på väggen där..
/Carina

Huset på berget sa...

Vad fina de är de "små". Hur har ni det med bete nu i värmen? Här är det ännu ingen kris men nu tar det hårt på gräset. Men annars njuter jag av värmen.
Kram

Unknown sa...

Våra får inte gå helt fritt, tyvärr. De får hålla till i sin hönsgård som är inbrottssäker. Vi planerar att bygga en ännu större hönsgård så de kommer att få mycket att sprätta i inom en snar framtid.
Ja nu är gräset brunt på många ställen. Mig gör det inget men synd om bönderna.
Ha en skön dag
//bara anna